Svaneberget (Sotenäs)

Parkering vid Svaneberget är en känslig fråga. Ca 100m efter man svängt av från väg 171 dyker en liten ”T-korsning” upp. Fortsätter man ytterligare 20-30m in längs vägen efter ”T-korsningen” har vi fått markägarens tillstånd att parkera alldeles till höger Soteleden-skylten. Här kan ca. 2-3 bilar stå. Skulle det vara fullt här kan en bil parkeras i själva T-korsningen. Är det fullt på båda dessa angivna platser är den bästa rekommendationen vi kan göra att man åker någon annanstans och klättrar under ett par timmar. Notera att sommarstugeägarna som bor längs vägen in till höger i T-korsningen (alltså den väg som leder in mot själva klippan) inte vill att klättrare parkerar längs med denna.

Postad i Bohusläns klätterklubb, Göteborg och Bohus län, Känslig situation, Klippklättring | Kommentera

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>